بسمه تعالی
قابل توجه مراجعین و متقاضیان محترم آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ، همکاران گرامی و دوستان عزیز:
1- سؤالات امتحانی از منابع دانشگاهی در رشته مورد تقاضا با رعایت استانداردها و با توجه به تجارب لازم مربوط به هر رشته کارشناسی ، حتی الامکان به صورت کاربردی و تخصصی به شیوه چند گزینه ای یا تشریحی یا هر دو طراحی می شود.
2- هیچ نمونه سؤالی از آزمونهای گذشته در حوزۀ مدیریت هماهنگی آزمونها وجود ندارد.
3- همکاران شاغل در مدیریت هماهنگی آزمونها از ارائه یا تحویل هر گونه نمونه سؤال اعم از اصل یا کپی آنها به افراد معذورند.
4- هیچیک از مراکز و مؤسساتی که برای آموزش متقاضیان دوره هایی را دایر کرده یا می کنند ، و همچنین هیچیک از مدرسان کلاسهای مذکور هیچگونه همکاری و ارتباطی با هیچ یک از کانون ها و شورای عالی کارشناسان رسمی ندارند.
5- همه اطلاعات لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون از تاریخ 17/02/95 در سایت شورای عالی www.scioeexam.org اعلام خواهد شد.
توفیقات همه شما را در همه شؤون زندگی از خدای سبحان مسألت داریم.
شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری
دانلود سوالات آزمون سال های قبل رشته آب:
چکیده: مقدمه: در بحث یادگیری الکترونیکی، تولید محتوای الکترونیکی باکیفیت که با اصول تعلیم و تربیت همخوانی داشته باشد، امری بسیار مهم است، زیرا در این نوع یادگیری، خود افراد فعالانه با محتوای درس درگیر می شوند. در پژوهش توصیفی- تحلیلی حاضر پس از ارایه مفاهیم اساسی از محتوای الکترونیکی و مولفه های آن، به معرفی زیرسامانه های یادگیری الکترونیکی پرداخته و مهم ترین استاندارد مرتبط یعنی استاندارد SCROM مورد بررسی واقع شده و در نهایت به معرفی نسخه دوی وب به عنوان تحولی شگرف در تولید محتوای الکترونیکی اشاره شده است.
نتیجه گیری: در یک سامانه یادگیری الکترونیکی، راه اندازی زیرسامانه های برنامه ریزی و مدیریت یادگیری که وظیفه آن مدیریت آموزش و فراگیری افراد یک سازمان است و نیز زیرسامانه مدیریت محتوای الکترونیکی، امری مهم است. تولید محتوای الکترونیکی براساس استانداردهای تولید محتوی نیز ضروری به نظر می رسد. به دلیل ویژگی های خاص استاندارد SCORM ، تولیدکنندگان فناوری برای تطبیق محصولات خود با این مدل در تلاش بوده و مشتریان نیز بر سازگاری محصولات با آن اصرار دارند. یکی از سامانه های نوین تولید محتوای الکترونیکی، با ورود نسخه دوی وب برای همگان امکان تولید محتوای الکترونیکی را به صورت آسان در محیط یادگیری الکترونیکی فراهم نموده است و انتظار می رود در آینده با کاهش پیچیدگی های سامانه های تولید محتوی، نه تنها تولید محتوی به نحوی ساده تر و همگانی تر در دسترس افراد قرار گیرد، بلکه خود افراد نیز می توانند محتوای مورد نظر خود را تولید نموده و آن را منتشر نمایند.